Dzieci 3-6

Dzieci zaczynające przedszkole a potem i szkole staja się bardziej niezależne. Wiele rzeczy w ich życiu się zmienia ale jedna rzecz pozostaje stała ­dbanie o zęby.

Jeśli chcesz się dowiedzieć co im podać na drugie śniadanie lub jak ochronić ich zęby podczas uprawiania sportu to strona dla ciebie.

Zdrowe drugie śniadanie.

Od 3 Roku życia do jadłospisu należy wprowadzić chleb pszenno razowy.

Twarde pokarmy warunkują prawidłowy rozwój szczek i uzębienia, wpływają na wydzielanie śliny i soków trawiennych. Nie należy przyzwyczajać dzieci do słodkich pokarmów i napojów nawet jeśli są często reklamowane w prasie i TV.

Ograniczenie spożywania słodyczy dotyczy dzieci w każdym wieku, a także młodzieży. Na przykładzie państw skandynawskich i Kanady można stwierdzić, że najmniej szkodliwe dla zębów jest jedzenie słodyczy raz w tygodniu.

Do minimum trzeba ograniczyć w jadłospisie pokarmy z dużą ilością węglowodanów, lepkie, mające skłonność do osadzania się na zębach, łatwo fermentujące, a wiec działające próchnicotwórczo. Są to ciastka, torty, lepkie cukierki (irysy, toffi ), lizaki, rodzynki. Nadmierne spożycie węglowodanów wywołuje niedobór Wit. B, a w konsekwencji brak białka w twardych tkankach zęba i ich podatność na próchnice. Poza tym kaloryczne nasycenie organizmu powoduje mniejsze spożycie [produktów zawierających sole mineralne, białka i witaminy,co w tym okresie życia odbija się na budowie twardych tkanek zęba.

Gdy Twoje dziecko zaczyna szkołę chcesz mu dać wszystko co dla niego najlepsze. Prawidłowy dla jego wieku tornister, odpowiednie obuwie…. cala lista nowości. A co możesz zrobić dla jego zębów? Otóż bardzo wiele, przygotowując odpowiednie drugie śniadanie. Czasem dzieci proszą nas o batony czekoladowe lub chipsy. Trudno jest nam odmówić. Ale przecież zdrowe jedzenie nie musi być nudne i niesmaczne. Kanapki mogą mieć inny kształt a butelka z woda może mieć ulubiona naklejkę. Poza tym możemy dołożyć parę kawałków jabłka lub innego owocu.

Smacznego :­)


« powrót