Implanty

Implant jest sztucznym korzeniem zęba zakotwiczonym w kości Twojej szczęki. Jest alternatywnym rozwiązaniem do innych uzupełnień protetycznych , takich jak mosty czy nawet protezy.

Implanty są wykonane z metalu, który jest kompatybilny z Twoimi tkankami . Wyróżnić można implanty natychmiastowe - to takie, które wszczepiane są na tej samej wizycie, której usuwany jest chory ząb.

Implanty z natychmiastową koroną - wychodząc z gabinetu implant będzie zaopatrzony koroną tymczasową. Po stabilizacji implantu korona będzie wymieniona na ostateczną.

Implant dwufazowy - po wszczepieniu implantu , dziąsło nad nim zostanie zaszyte by za 4 - 6 miesięcy odsłonić implant i założyć koronę. Okres 4 -6 miesięcy to statystycznie  okres stabilizacji implantu, potrzebny by implant dobrze utzrymał się w kości.

Dlaczego implant?

Implanty są często lepszą alternatywą niż mosty czy protezy. Przenoszą bezpośrednio siły zgryzowe na kość, nie podpierając się na innych zębach. Są samodzielnym uzupełnieniem łatwiejszym w utrzymaniu prawidłowej higieny. Nie wymagają preparacji sąsiednich zębów w celu uzupełnienia braku. W przypadku bezzębnej szczęki pomagają utrzymać protezę na miejscu, poprawiając komfort żucia jak i estetykę uzupełnień.

Czy każdy może mieć wkręcony implant?

O tym czy jesteś kandydatem na implant musisz porozmawiać z dentystą. Musisz być generalnie zdrowy, mieć odpowiednią strukturę kości( wykonany będzie tomograf celem weryfikacji struktury kostnej) i zdrowe dziąsła. Jeśli cierpisz na bruksizm, choroby systemowe takie jak np. niewyrównana cukrzyca, palisz więcej niż 10 papierosów dziennie , pijesz alkohol możesz się okazać nieodpowiednim kandydatem do tego zabiegu.

Czego mogę oczekiwać w czasie zabiegu?

Po zakwalifikowaniu się do wszczepienia implantu, lekarz poprosi Cię o zapoznanie się dokładne z procedurą wszczepienia , która zostanie Tobie przedstawiona w formie pisemnej. W razie pytań istotne jest byś je zadał lekarzowi. Otrzymasz formularz zgody na leczenie implantologiczne , który gdy wyrazisz zgodę będziesz musiał podpisać. Wszystkie formularze zgód na leczenie, znajduję sie na naszej stronie internetowej .

Przed zabiegiem otrzymasz antybiotyk , który będzie działał osłonowo na Twój organizm. Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym , takim jak inne procedury lecznicze w stomatologii. Po umiejscowieniu implantu w kości , dziąsło nad implantem zostanie zaszyte. Po okresie stabilizacji ( 4 - 6 miesięcy ) implant zostanie odsłonięty i wykonana zostanie na nim korona.

Jak dbać o implanty?

Nieodpowiednia higiena jamy ustnej po wszczepieniu implantów jest w dużej mierze odpowiedzialna za niepowodzenie zabiegu. Jest bardzo istotne by sczotkować i nitkować przesrzenie między implantem przynajmniej 2 x dziennie. Po zabiegu implantacji, będziesz proszony o regularne wizyty w gabinecie dentystycznym. O postępowaniu pozabiegowym poinformuje Cię Twój lekarz.