Smile Ds Transparent
… gdzie stomatologia jest  pasją …

Mikrobiota

klinika stomatologiczna
smile dental studio

Mikrobiom

i CHOROBY PRZEWLEKŁE

Odtwórz film na temat Mikrobiom Splash Bw

Mikrobiom

jamy ustnej

Wprowadzenie

• Od ponad 10 lat klinika Smile Dental Studio jest skoncentrowana na stomatologii zintegrowanej zwanej też stomatologią holistyczną czy biologiczną.
  • Moja praca jest całkowicie oparta o badania naukowe i wysokiej jakości priorytety.
  • Zaczynałam swoją podróż od usuwania wypełnień amalgamatowych oraz uzyskania dla kliniki certyfikatu S.M.A.R.T IAOMT. Sam certyfikat nie jest celem działań, ale wiedza zdobyta w ten sposób, jest podstawą dobrego służenia Pacjentowi.
  • Kolejnym etapem rozwoju stała się mikrobiologia. Kiedy pod mikroskopem odkryłam to „co dla oka zakryte „, moja uwaga zwróciła się w kierunku mikrobiomu, zgłębianie którego stało się moją drugą pasją.

Badanie mikrobiomu

w klinice smile dental studio

Obecnie badanie mikrobiomu w Klinice Smile Dental Studio jest procedurą standardową i stanowi niezbędny etap w leczeniu Pacjenta. Przedstawia się ono następujących etapach::

01  Ocena kliniczna stanu tkanek miękkich

z badaniem głębokości kieszonek dziąsłowych sondą elektroniczną, oraz ocena ruchomości zębów.

02  Wykonanie zdjęć

wykonanie zdjęć wewnątrzustnych przed leczeniem

03  Badanie PH śliny

04  Wstępna diagnoza
Wstępne ustalenie diagnozy i pobranie próbek mikrobiomu jamy ustnej
05  Analiza mikroskopowa

Analiza mikroskopowa flory. Mikroskop jest głównym elementem stosowanej przez nas metody. Dzięki temu badaniu jesteśmy w stanie zaadoptować “celowaną dezynfekcję” i stosować ją do momentu uzyskania prawidłowej flory odpowiadającej zdrowemu przyzębiu.

06  Potwierdzenie diagnozy

Gdy diagnoza zostanie potwierdzona zaczynamy leczenie.

07  Leczenie

Leczenie jest całkowicie bezbolesne. Wizyty raz w miesiącu pozwolą nam na kontrolę postępu leczenia.  Długość leczenia zależy od stadium choroby.

08  Powtórna kontrola

Po paru miesiącach powinniśmy uzyskać próbki bez flory patologicznej.

09  Eliminacja kamienia

Gdy infekcja jest pod kontrolą, zaczynamy eliminować kamień poddziąsłowy. Od teraz proces gojenia może się rozpocząć.

10  Koniec leczenia

Po paru miesiącach  przyzębie powinno być wygojone. Pamiętajmy jednak, że całemu temu procesowi powinna towarzyszyć zdrowa niskowęglowodanowa dieta, oraz powinny być wyeliminowane źródła infekcji.

uwaga:

MUSIMY MIEĆ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE OKREŚLENIE TYPU DYSBIOZY JAMY USTNEJ PRZEZ OKREŚLENIE POD MIKROSKOPEM PACIORKOWCÓW, GRONKOWCÓW, KRĘTEK CZY AMOEBY POMAGA NAM OKREŚLIĆ DYSBIOZĘ JELITOWĄ. Organizm człowieka to naczynia połączone. Infekcja jamy ustnej nie ogranicza się więc tylko do niej.

Mikroorganizmy

w jamie ustnej